Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’ni 1959 yılında Zeki Faik İzer Atelyesi’nde bitirdikten sonra sanatını geliştirmek için gittiği İsviçre’nin Cenevre kentinde kırk sene yaşadığı süre içinde Türkiye, İsviçre, Polonya, İtalya, Almanya, İngiltere, Norveç, ABD ve Arjantin’de katıldığı sergilerde başarısını duyuran ve dünya müzelerinde resimleri sergilenen yaklaşık on beş sene önce geri döndüğü vatanında çalışmalarını Feneryolu’ndaki atelyesinde sürdüren Güngör İblikçi, Mimar Sinan eseri olan Tophane-i Amire’de eserlerini aralık ayında sergileyecek. Resimlerinde gravür tekniğini büyük bir emek, sabır ve ustalıkla nitelikli bir şekilde uygulamasının yanı sıra kaynağını uygarlıkların birleşimi Anadolu’dan aldığı Türk sanatçısı kimliğini çağdaş soyut bir beğeniye, özgün ve kişilikli bir üslup doğrultusunda sunmasıdır. Doğayı soyutlayıcı ve süsleyici bir öğe olarak değiştiren İslam sanatı geleneğiyle günümüzün soyut eğilimleri arasında özdeşleşen duyarlı bir çizgiyi vurgulayan İblikçi’nin gravürleri eski çağ resimlerinden, hat sanatına, Anadolu’nun nakışlarından Uzakdoğu motiflerine kadar, evrensele uzanan ilgi alanından İslam sanatlarının yineleme ritminden özümsenmiş üretken bir biçim anlayışı üzerinde temellendirilmiştir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR