Yaz geliyor içim kıpır kıpır.

Çünkü çok güzel şarkılar gelmeye başladı.

Ciddi umutlanmaya başladım.

Peki önce şu soruya bir yanıt bulalım.

Bir albümde kaç şarkı olmalı?

-Artık eskisi gibi 10-12 hatta 17’ler, 18’ler olmaz ve olmamalı.

-Beş ya da sekiz şarkı en makulü. En iyisi.

-Artık çok şarkılı albüm yapmak gerçekten çok demode oldu. Bu teknoloji çağında.

-Sıla çok değişik bir yol belirledi. Albümü bir hikaye şeklinde sunuyor dinleyiciye. Dört şarkı dört şarkı çıkartıyor. Bence farklı ve değişik bir tarz. Çok yerinde.

-Dünya starı Madonna bile artık single, single albümü sunup sonra çıkartıyorsa vardır bir bildiği.

-Kısacası bu dijital dünyada artık bir albüm çok fazla demode kaldı haberiniz ola.

-Dinleyici bir şarkıya takılıyor ve o şarkıyı dijital dünyadan indiriyor. Albümün geneline takılmıyor. Öyle üstünden geçiyor. Belki de güzel bir şarkı yok olup gidiyor. O yüzden çok şarkı yapmak çok iyi bir şey değil. Az şarkı yapıp hepsini güzel yapmak ve tam anlamıyla tanıtmak daha mantıklı.

-Ve artık kimsenin bir sürü şarkı dinlemeye ve o şarkılara şans verme zamanı da kalmadı. Unutmayın.


Merve’nin Devran’ı Eskiden bir albümü sabırsızlıkla beklediğim günleri hatırlattı bana Merve Özbey’in “Devran”ı. Son bir haftadır “Hadi çıksın artık” diye sayıklarken buldum kendimi. Bu iyi bir şey. Eskiden de böyleydi. Yani albümlerin milyonlar sattığı yıllar. Hatta bir şarkıyı yollarda arabadan duyarsanız, tamam; o şarkı tutmuş demektir. Şu anda da beklediğim albümler ve heyecanlandıran şarkılar var elbet ama Merve Özbey’in “Devran”ını bekledim. Merve’nin sesine ve yorumuna diyecek laf yok zaten. Ama şarkı seçimleri de on numara beş yıldız olmuş. Erdem Kınay, Ersay Üner gibi isimlerle çalışmış bu albümde de ve bir şarkıya da kendi imzasını atmış. Sekiz şarkının yer aldığı albüme şöyle genel bakacak olursak: -Şarkılar bir bütünlük içinde. -“Yaramızda Kalsın” bingo bir şarkı. Zaten tutacağı belliydi ama Merve’nin yorumu ile şarkı daha da bir şaha kalkmış. -Albümün isim şarkısı “Devran” remix haliyle kulüplerde çalınmaya aday. Her gece bir değil üç-beş kez duyarız. -Albümün geneli tam bir “Aşk” albümü. Dinle dinle aşık ol. Öyle güzel, romantik, duygulu ve içten. -Senin favorin hangi şarkı derseniz? Ben romantik şarkıların hastası olduğum için bu albümü genel olarak çok sevdim. -Son bir cümle: Merve Özbey gerçekten şarkıların hakkını veriyor. Çok güzel yorumluyor çok. Ersay Üner’in Nokta’sı Tam bir müzik adamı Ersay Üner. Öyle bir “Nokta” atışı yapıyor ki, şarkılarından kopamıyorsunuz. İlk başta bir anlamıyorsunuz. Hatta şöyle bir duruyorsunuz. Kafanızı karıştırıyor. Sonra da şarkıya bir tutuluyorsunuz sizin aklınızı alıyor ve asla bırakamıyorsunuz. “Nokta”da işte aynen böyle bir albüm olmuş. “Nokta” başlı başına sürprizli bir şarkı. Sözleri, yorumu ile içinize işliyor. Seviyorsunuz, müptelası yapıyor şarkı sizi çaktırmadan. Ve Ersay Üner, bağırmadan, ortalığı yakıp, yıkmadan, abartmadan öyle yorumluyor ki şarkıları asla daha çok seviyorsunuz. Albümde müzikler, sözler gerçekten çok iyi. Ve o meşhur şarkısı “Tatlım Tatlım” ve “İki Aşık” ile birlikte yedi şarkı var “Nokta”da. Tam yerinde, kıvamında yani cuk oturmuş. Yani albümü al döndür döndür dinle. Sıkılmıyorsunuz. Şarkı atlamıyorsunuz. Kısacası albümün genelini çok sevdim. Tek bir şarkıya yönelmek istemiyorum ama “Nokta”yı es geçiyorum ki zaten bingo ama “Güm”ü ayrı bir sevdim. “Selam”da hazır ola geçtim. O derece sevdim şarkıları ve yorumu. “Yıldızlar” tam bir “Tatlım Tatlım” kıvamında. Üstüne film yapılır. Kısacası dinleyin. Her bir şarkıyı çok seveceksiniz. Ve bana ciddi hak vereceksiniz. Hande Ünsal’ın Nerdesin’i Müzik dünyasında pırıl pırıl gençler var. Bayılıyorum hepsine. Bunların en başında da Hande Ünsal geliyor. Hande’de artıların en büyüğü yani bir anne faktörü var. Ama Hande Ünsal, Niran Ünsal’ın kızı olduğunu hiç hatırlatmadan, kendi dört nala doğru koşuyor. Ve hep dillere dolanacak şarkılar bulmayı başarıyor. “Nerdesin?” yaza giriş yaparken gayet yerinde ve güzel olmuş. Dile dolandı bile. Şöyle ki, Hande’nin “Seni Sever Miydim?”inin ne zaman, nerede duysam dilime dolanıyor. Hatta bazen aklıma geliyor sabah uyandığımda şarkıyı söylerken buluyorum kendimi. İşte bir şarkının tutup tutmamasını buradan anlayın. Dilinize dolanıyorsa “Tamamdır”. Hande bu işi kıvırdı. “Neredesin?” de işte aynen öyle bir şarkı olmuş. Ziynet’in 'Bana da Söyle’si Ferdi Tayfur’un efsane şarkısı “Bana da Söyle” Ziynet Sali ile yeniden hayat buldu. O kadar akıllıca bir hareket ki. O şarkıyı bulmuş, cımbızlamış ve harika yorumlamış Ziynet. Alt yapısı müthiş. Yoruma diyecek laf yok. Ziynet Sali, bu single birlikte müzik dünyasına öyle bir yerini sağlamlaştırdı ki, geçmişler olsun. Şarkı öyle bir seviliyor ki, hiç tahmin etmediğim insanlar Ferdi Tayfur’un yorumunu da bir kez daha dinleyip Ziynet’in yorumunu tebrik ediyor. Şarkının hakkını vermek, şarkıyı parçalamadan nazikçe mirasını koruyup seslendirmek bu olsa gerek. Tebrikler Ziynet.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR